Drukuj
Co powinieneś wiedzieć o blogowaniu

Blogerzy są wśród nas. To nowe internetowe zjawisko zatacza coraz szersze kręgi, gdyż blogerem może zostać praktycznie każdy. Ostatnio pojawiły się nawet portale pozwalające na bezpłatne zakładanie blogów.

Nie potrzebujesz wiedzy technicznej

Więc, jeśli nie znasz się na robieniu stron internetowych czy ich prowadzeniu to i tak możesz już zostać blogerem. Wszystko za ciebie zrobi administrator, ty tylko bloguj, ale w taki sposób by przyciągnąć do siebie czytelników. Jeśli będziesz blogerem atrakcyjnym twój hosting nie będzie cię wiele kosztował, administrator i tak na tobie zarobi umieszczając na twoim blogu komercyjne reklamy. Twoim zadaniem jest pisanie, administratora zadaniem jest otrzymywanie kasy. Tak więc im ciekawiej u ciebie będzie, tym lepiej.

Na czym polega prowadzenie bloga?

Bo właśnie, w tym problem, blogowanie powinno być interesujące dla czytelnika. Lansowanie swojej osobowości poprzez internet, wyrażanie własnych opinii i światopoglądu, bo na tym polega blog, wymaga tego by to wszystko posiadać. Inaczej blog się robi szary i po niedługim czasie zamiera, bo poza najbliższą rodziną nikt tam nie wchodzi, a i rodzinie wkrótce się nudzi. Drugą formą blogowania jest blog płatny, własny, prywatny, który powstaje w tym samym celu – zaprezentowania siebie, czy swoich umiejętności - ale właściciel podpisuje się pod tym nie tylko swoim imieniem ale też płaci za wszystko. I tu gra idzie o większą stawkę, ryzyko jest większe. Ponieważ gdy już blog zyska swoich fanów, najbliższe grono wielbicieli, możemy starać się, również samodzielnie, o dowolne reklamy na blogu.

Współpraca z blogerem

Współpraca

Jeśli nasz blog jest tematyczny, piszemy na przykład o pieskach i kotkach, możemy zwrócić się do producentów kubraczków dla psów, aby tam zareklamowali swoje produkty. Aby producent był zainteresowany reklamą, na naszym blogu musi się pojawiać kilka tysięcy kliknięć. Wtedy jakaś firma zdecyduje się nam zapłacić za to, ze wstawi do nam reklamę na przykład kubraczków. Tak to działa. Im więcej wejść na nasz blog, tym wyższa cena reklam. Pisać każdy może, chodzi o to, by to robić interesująco, by nasi fani odczuwali potrzebę zaglądania na nasz blog i dowiadywania się wciąż czegoś nowego.