Drukuj
Kategoria: Ebiznes
Odsłony: 1079
jak nie stracić klienta

Uważasz, że nie potrzebujesz się o nich starać, ponieważ obroty firmy są wystarczające. I to pierwszy błąd w myśleniu. Nie wiesz, czy nie będziesz potrzebował więcej klientów jutro, a jeśli się o nich nie starasz, to tak samo łatwo jak się pojawiają, mogą się przestać pojawiać, zadzieje się to bez twojej świadomej działalności.

Reklama

Zawalcz o klienta poprzez reklamę. Formę wybierz dowolną, ale nie zasypiaj swojej czujności. Któregoś dnia drzwi do sklepu się po prostu nie otworzą, gdyż konkurencja nie śpi.

Odpowiadaj na maile

Zawsze odpowiadaj na maile z zapytaniem, nawet jeśli nie możesz dzisiaj spełnić oczekiwań klienta, jutro klient zwróci się do ciebie z inną sprawą, ponieważ za pierwszym razem został potraktowany poważnie i uprzejmie. Być może kupi coś lub zamówi usługę. Klient nie wróci do firmy, która go zlekceważyła.

odpowiadanie na maile

Podtrzymaj raz uzyskany kontakt

Jeśli już ktoś do ciebie napisał, masz potencjalnego klienta. Powiadamiaj go o nowościach w twojej firmie, nowych produktach czy usługach. Nigdy nie wiesz, co może się komuś przydać. Nie lekceważ możliwości, jakie drzemią w potencjalnym kliencie.

Udzielaj informacji

Jeśli przychodzi do twojego rzeczywistego sklepu, mieszczącego się przy ulicy, a nie znajduje tego, czego potrzebuje, postaraj się udzielić mu maksymalnie potrzebnych informacji, usatysfakcjonowany wróci ponownie. Wściekły wystawi ci złą opinię w sieci, rozpowie znajomym. Niestety, chętniej dzielimy się złością i negatywnymi komentarzami, a jeden niezadowolony potencjalny klient może więcej zepsuć niż stu zadowolonych prawdziwych klientów podreperować.

Reklamacje

Nie uwzględniaj reklamacji, to działa na klienta podobnie jak czerwona płachta na byka i mieści się w kategorii negatywnych emocji. Raz wydane pieniądze na zakup towaru, z którego nie ma pożytku frustrują w sposób niewyobrażalny. Już na pewno nie masz klienta. Jeśli od czasu do czasu nie wymyślisz sensownej promocji, bonusu, który uszczęśliwia klienta, a ty pozbywasz się nadwyżek towarowych, to konkurencja za rogiem wyłowi twoich stałych bywalców.

Podsumowanie

Myśl więc perspektywicznie, nie powielaj typowych błędów, buduj markę na dobrej reputacji i dbaj o klientów, a kolejni sami do ciebie przyjdą.