internetowy marketing

optymalizacja seo sklepu internetowego

Bezapelacyjnie za sukcesem każdego e-commerce stoi stale zwiększająca się ilość użytkowników odwiedzających stronę. To pierwszy i kluczowy element. Dopiero w drugiej kolejności możemy optymalizować sklep, aby zwiększyć współczynnik konwersji. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na pozyskiwanie ruchu do sklepu jest wyszukiwarka Google i tak zwane wyniki ograniczne.

Poniżej omawiamy 5 skutecznych sposobów na e-commerce SEO.

Analiza słów kluczowych dla Twojego sklepu

Musisz dowiedzieć się, których słów kluczowych używają potencjalni klienci Twojego sklepu. Zidentyfikuj słowa kluczowe, które mają odpowiednią ilość wyszukań i posiadają niską lub średnią konkurencję. Ta analiza to będzie baza dla Twoich kolejnych działań.

Zoptymalizuj strukturę sklepu

Struktura to inaczej organizacja jej zawartości z pomocą kategorii i innego typu podstron. Struktura Twojej strony jest niezwykle ważna zarówno ze względu na użyteczność Twojej strony dla użytkowników jak i robotow. Stwórz kategorie na swoim sklepie na bazie zgrupowanych słów kluczowych z analizy w punkcie 1.

Zoptymalizuj poszczególne podstrony

To poszczególne podstrony w obrębie sklepu np. podstrony kategorii są kluczem do pozyskiwania ruchu. To właśnie one mają największy potencjał. Zoptymalizuj meta tagi na tych podstronach umieszczając w nich słowa kluczowe z wcześniejszej analizy. Dodaj również unikalną treść w postaci opisu kategorii o długości minimum 1000 znaków.

Dane strukturalne

Pamiętaj o wdrożeniu danych strukturalnych opisujących produkt, które roszerzą Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania dodając informację o cenie, dostępności i czasie dostawy.

Techniczne SEO

Pamiętaj również o zadbaniu o aspekty techniczne: Twoja strona musi być szybka i przyjazna dla różnego rodzaju urządzeń takich jak Desktop, Tablet czy Telefon. Zainstaluj na stronie również certyfikat SSL.

Te elementy to wstęp do optymalizacji pod SEO. Samo pozycjonowanie to proces, więc pamiętaj, że musisz optymalizować swój sklep na bieżąco.