Ważnym elementem skutecznej reklamy są linki sponsorowane. Obok pozycjonowania to niewątpliwie filar marketingu internetowego. Po wpisaniu dowolnego słowa w wyszukiwarkę internetową reklama wyświetla się nad wynikami wyszukiwania. Internauta kierowany jest bezpośrednio na stronę, którą może być zainteresowany.
Tam powinien znaleźć wszystko, czego szuka. Linki są wywoływane po hasłach kluczowych w odpowiednim kontekście, co zwiększa ich skuteczność i dopasowanie przekazu do odbiorcy. Przy tego typu reklamie wykorzystywany jest wyjątkowo przyjazny sposób naliczania kosztów.
Koszty linków sponsorowanych
Chociaż linki sponsorowane są najdroższą forma reklamy internetowej, to chętnie używaną przez marketing, gdyż prawie zawsze gwarantują pozytywne reakcje. Nawet przy bardzo okrojonym budżecie można sformułować atrakcyjną reklamę. Koszt naliczany jest jedynie w momencie przejścia użytkownika na wybraną stronę, czyli jest to opłata za kliknięcie.
Gdzie wykupić linki sponsorowane?
Linki prowokują ruch na stronie, a on jest zaczynem dobrych obrotów. Linki widoczne są zaraz po rozpoczęciu kampanii reklamowej. Zakłada się, że można korzystać z różnych wyszukiwarek, konkurencją dla Google jest Bing czy Yahoo. Rezultaty wyszukiwania mogą być podobne a ceny są znacznie bardziej konkurencyjne.
Korzyści z linków sponsorowanych
Korzystanie z tego typu marketingu sprawiło, że duże przedsiębiorstwa i niewielkie firmy zaobserwowały gwałtowny wzrost obrotów i zamówień. Jest to sprawdzony sposób na podniesienie rentowności działań firmy. Dane statystyczne dotyczące skuteczności działań są łatwo mierzalne i dostępne nawet w trakcie prowadzenia kampanii.
Outsourcing linków sponsorowanych
Firmy specjalizujące się w prowadzeniu kampanii reklamowych, a także pozycjonowaniu, tworzeniu tekstów SEO, odnoszą widoczne sukcesy. Standardowym działaniem agencji reklamowych i wyspecjalizowanych firm marketingowych jest przygotowywanie raportów o liczbie kliknięć i wygenerowanym ruchu na stronie . W trakcie przeprowadzania kampanii można jeszcze przeprowadzać modyfikację reklamy. Aktywna reklama dostarcza użytkownikom wiadomości o produkcie, usłudze albo projekcie.