Drukuj
Kategoria: Marketing internetowy
Odsłony: 1025

Mailing to wiadomość reklamowa wysyłana do użytkowników kont pocztowych różnych portali, którzy wyrazili na to zgodę. Jednak mailingu nie wysyła się ot tak po prostu. To, do kogo jest adresowany, zależy od rodzaju towaru lub usługi, którą mamy do zaoferowania.

Zlecenie mailingu

W ramach oferty mailingowej, należy określić precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy celowej. Trzeba znać wiek, płeć, region, wykształcenie osób do których adresowana jest oferta. Tylko mailing odpowiednio stargetowany ma sens i może przynieść oczekiwany skutek. Należy się z tym liczyć, że respons na mailing zawiera się w przedziale 4-6 procent. Czyli na 100 wysłanych maili, pozytywną reakcję wywoła zaledwie cztery. I to będzie dobry wynik. Na skuteczność i właściwe adresowanie wpływają dodatkowe cechy mailingu. Należy do nich zaliczyć kierowanie na różne nośniki mobilne.

Mailing na urządzeniach mobilnych

Jeśli mailing jest przeznaczony na smartfony, można dołączyć podświetlenie wiadomości w skrzynce odbiorczej, personalizację treści lub połączenie mailingu z smsem. Targetowanie mailingu na urządzenia mobilne oznacza, że wiadomość z reklamą dociera tylko do użytkowników, którzy w danym momencie zalogowali się do poczty.

email marketing

Jak analizować oferty?

Różne portale internetowe dają odmienne możliwości targetowania, warto się w nich zorientować i wybrać coś odpowiedniego dla siebie. Trudniej jest trafić z mailingiem dotyczącym ofert np. bankowych, gdyż odbiorca może być różny. W tym przypadku zakres odbiorcy i liczba maili muszą być nieporównywalnie większe. Nie można mówić o 500 mailach, gdyż nie przyniosą one żadnych e-rezultatów. W przypadku ofert o dużym wachlarzu i rozpiętości cech adresatów, mailing musi opiewać na kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy. W przypadku mailingu behawioralnego analizowane są aktywność i zachowanie internautów w portalu. Po przeanalizowaniu zachowania internautów i tego z jakich stron i aplikacji korzystają, można po zdiagnozowaniu przypisać ich do określonych grup mailingowych. Nowym, ale już sprawdzonym i atrakcyjnym wizerunkowo mailingiem są maile połączone z informacją smsem.