W internecie nie tylko robimy zakupy, sprawdzamy wiadomości, zawieramy znajomości, w sieci też pracujemy. Mamy swoją e-firmę lub e-biznes. Jak się dać zauważyć, to podstawowy problemy w strategii rozwoju firmy. Zdobycie odpowiedniej ilości zleceń jest warunkiem powodzenia każdego interesu, tego internetowego również.
Aby się właściwie zareklamować, trzeba wiedzieć jak to zrobić. Przydatna będzie wiedza, z jakich narzędzi można korzystać. Efekty żadnej reklamy nie są widoczne od razu, sprawdzenie czy przełożą się na wyższą pozycję strony w wyszukiwarce wymaga czasu, no i zaryzykowania. Jeśli robimy to samodzielnie – to naszego czasu, jeśli zlecamy profesjonalnej firmie – to zaryzykowania czasu i pieniędzy.
SEO czyli pozycjonowanie
Sprawdzoną formą reklamy w internecie jest pozycjonowanie. W tym przypadku zagwarantujemy sobie większe prawdopodobieństwo sukcesu, jeśli zlecimy usługę specom. Efekt pozycjonowania nie jest widoczny od razu. To proces trwający wiele miesięcy. Trzeba codziennie analizować wyniki działań, wszystko jest dynamiczne, liczba kliknięć się zmienia każdego dnia.
Dobranie słów kluczowych
Pracę nad reklamą należy zacząć od określenia słów kluczowych, dla których chcemy pozycjonować naszą stronę. Określanie słów oczywistych i wydawałoby się typowych wcale nie musi oznaczać jeszcze sukcesu. Można zlecić wyspecjalizowanym firmom przeanalizowanie, czego szukają klienci z twojej branży, jakiego rodzaju słowa są statystycznie najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę, co klikają klienci wchodząc do twojego sklepu. Te słowa to wędki przyciągające kliknięcia do twojego e-biznesu.
Znalezienie właściwego klucza wymaga wielu prób. Warto charakterystyczne słowo dla twoich produktów wzmocnić stosownym określeniem. Jeśli sprzedajesz buty, to dodaj słowo wiosenne lub na obcasie. Wtedy klient po pojawieniu się twojego sklepu będzie bardziej zainteresowany produktem, który będzie bardziej pasował do potrzeb. Dla sformułowania słów kluczowych istotne jest uruchomienie śledzenia naszej witryny, co umożliwi analizę tego, ile osób odwiedziło ją w danym okresie. Będziemy też wiedzieć, jakie hasła są trafione. Wypracuj najwyższą pozycję w danej branży konsekwentnie zmierzając do celu.