internetowy marketing

Reklama tradycyjna

Bycie w biznesie jest nie lada wyzwaniem, szczególnie wtedy, jeśli mamy zamiar się z tego utrzymać. Założenie sklepu nie jest zadaniem specjalnie trudnym, o wiele trudniejsze jest utrzymanie biznesu i jego rozwinięcie. Reklama jest dźwignia handlu, dlatego bez reklamowani się i swoich produktów oraz usług nie ma mowy, aby zaistnieć. Współczesny rynek konsumencki jeszcze nie oswoił się z potencjałem, jaki daje ebiznes.

Działania marketingowe wielu firm sprzedażowych nadal krążą wokół tradycyjnego podejścia do handlu.

Czy jest to słuszne podejście?

Reklama zarówno w tradycyjnej formie, w świecie rzeczywistym, jak i internetowa, powinny się uzupełniać, współgrać ze sobą. Należy korzystać z osiągnięć elektronicznego biznesu, przyglądać się rozwiązaniom marketingowym z innych krajów, które mają więcej doświadczenia w rozwijaniu tej dziedziny sprzedażowej. Nowa wiedza jest potrzebna, co więcej konieczne jest sformułowanie nowych zasad funkcjonowania w sieci. Należy zdobycze zachodnich krajów i świata przenieść na lokalny, krajowy rynek. Bardzo ważna jest kwestia ceny, jej różnica między biznesem stacjonarnym a wirtualnym. Ta sprawa została już dawno rozstrzygnięta w krajach unii, gdzie nie ma zróżnicowania na ceny internetowe i stacjonarne, jak u nas cały czas ma to miejsce.

Cały świat odchodzi od dawna od dzielenia towarów i nadawania im różnych cen. Oferta jest podobna, sposób przekazywania towarów i usług, ich prezentacji nieco się różni, ale każdy sklep ma przecież swoją specyfikę. Różnica w cenach nie jest do końca uzasadniona. Należy adaptować wszystkie reguły, które sprawdziły się u innych, po co wyważać otwarte drzwi. Handlowcy coraz bardziej zaczynają doceniać potrzebę reklamy w sieci.

reklama online

Online i offline

Firmy i sklepy, które maja swoje placówki i w wirtualnym świecie i w rzeczywistym sięgają po dwoistą reklamę. Zarówno w internecie, jak i w reklamie tradycyjnej, jak ogłoszenia w prasie, czy reklama w radio. Co więcej, jest widoczna potrzeba wyspecjalizowanych w prowadzeniu reklamy firm i proponowania gotowych rozwiązań marketingowych. Zanim zacznie odgrywać rolę prawdziwa jakość towarów i usług, trzeba tworzyć markę i pozycję firmy. Techniki i opracowania nowych działań marketingowych cały czas się tworzą.