internetowy marketing

Jak stworzyć bloga który odniesie sukces?

Content marketing to coraz popularniejszy sposób na pozyskiwanie użytkowników do witryny. Użytkownicy oprócz wpisywania haseł komercyjnych np. "telewizor" wpisują szereg haseł w poszukiwaniu informacji i porad np. "jaki telewizor wybrać", "czy warto kupić telewizor samsung". Content marketing w formie bloga to idealny sposób, aby udzielić potencjalnym użytkownikom wartościowej informacji. Przy okazji zbudujesz wizerunek swojej marki jako eksperta w swojej dziedzinie.

Sukces bloga zależy od dwóch elementów: treści i optymalizacji technicznej.

Treść na blogu

Najlepszym sposobem na sukces w content marketingu to wyczerpywanie tematu. Nie twórz artykułów na szybko. Poświęć czas na analizę i starannie poukładaj artykuł w logiczną całość. Postaraj się, aby użytkownik znalazł kompendium wiedzy na omawiany temat. Artykuły powinny być zbudowane na bazie zestawu fraz w jednej tematyce. Postaraj się o odpowiednie nasycenie treści frazami, a także wstaw główną frazę kluczową do tytułu artykułu. Znajdź również na serwisach "stock" dopasowane grafiki dla Twoich artykułów.

Elementy techiczne

  • logiczny podział na kategorie (z czasem można dołożyć podział na podkategorie)
  • przyjazne adresy URL
  • odwzorowanie struktury bloga w adresach URL - http://www.nazwadomeny.pl/blog/artykul
  • możliwość ustawienia meta tagów dla sekcji blogowej - strony głównej, stron kategorii i artykułów
  • responsywność
  • możliwość optymalizacji dodawanych obrazków (opisowy atrybut alt + przyjazne nazwy plików)
  • automatycznie generowana mapa strony uwzględniająca sekcję blogową
  • buttony społecznościowe (umożliwienie użytkownikom „sharowania” artykułów na serwisach Facebook, Pinterest, Instagram i Google+)
  • mechanizm tagów
  • breadcrumbs (okruszki chleba) uwzględniające stronę główną na najwyższym poziomie np. „Strona główna – Blog – Kategoria – Artykuł”
  • wdrożone dane strukturalne Schema.org dla "article"