internetowy marketing

Kształtowanie gustów konsumenckich przez portale społecznościowe

Portale społecznościowe i środowiska internautów są przedmiotem dociekań oraz badań socjologów, i naukowców. Wyjątkowość zjawiska wciąż zadziwia, zmusza do niejednoznacznych osądów i ocen. Jaką rolę tak naprawdę pełnią w naszym życiu portale społecznościowe? Co nami kieruje, że wciąż poszukujemy tam wrażeń, chcemy spotykać innych, chwalimy się osiągnięciami, pokazujemy prywatne zdjęcia.

Internet a styl życia

Sieć przejmuje stopniowo wszystkie dziedziny życia, wkracza w naszą prywatność, informuje też o globalnych wydarzeniach. Zamiast bywać u siebie nawzajem w domach, spotykamy się na fejsie czy twitterze, po to, aby porozmawiać, wymienić się uwagami i opiniami. Portale są platformami interaktywnymi. Na nich wymieniamy się wiadomościami, informujemy o ważnych wydarzeniach, zapraszamy. Co więcej, internauci potrafią się zwołać w ważnej sprawie czy w konkretnym celu i całkiem sprawnie przeprowadzić określoną akcję pomocy dla kogoś, czy wyrażenia sprzeciwu przeciwko określonym sytuacjom. To zjawisko jest zaskakujące w swoich rozmiarach. Ponad miliard ludzi na całym świecie jest zarejestrowanych na portalach społecznościowych, niezależnie od kraju pochodzenia, koloru skóry czy wyznania.

więzi społeczne

Więzi społeczne

Portale są trwałym elementem więzi społecznej. Niewiarygodnie wielka jest moc oddziaływania i opiniotwórcza rola portali. To zjawisko nie mogło umknąć uwadze reklamodawców i marketingowców. Swoim siódmym zmysłem doskonale wyczuli, że te platformy mogą być =świetnym odbiorcą reklam, a zarazem mogą być trampoliną dla wielu produktów wprowadzanych na rynek. W czasach wysokiej konkurencji i nadprodukcji towarów znalezienie właściwego odbiorcy jest gigantycznym wyzwaniem. Stąd reklamy na portalach społecznościowych cieszą się tak ogromną popularnością wśród firm, które chcą pokazać swoje produkty. Dialog z klientem online stał się ważnym elementem kampanii reklamowych. Reklama dzisiaj ma charakter indywidualny. Wszelkie firmy konsumenckie bardzo dbają o internetowy przekaz reklamowy. Trwają badania nad pomiarem siły działań promocyjnych, jakie odbywają się w internecie.